top of page
  • תמונת הסופר/תאמיר מאיר - מאמן כושר

אימון כושר עם מחלות רקע

עודכן: 26 ביולי 2021

פעילות גופנית סדירה או כשירות (סבולת) לב-ריאה מקטינים את הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחלות כלליות. מציאות החיים המאתגרת של אנשים עם מחלות רקע דווקא מדגישה עוד יותר את החשיבות של אימון כושר. אם כי מאמן כושר לקהל כזה צריך להיות בעל השכלה מתאימה ועם גישה נכונה. זאת כדי לאמן עם אחריות ובהתאם ליכולות. עם רצון לשפר איכות החיים של האדם החולה ולקדם את איכות החיים שלו בהתאם לנתוני המוצא שלו.

אימון אישי עם התייחסות למחלות רקע

  • אימון כושר לסוכרתיים – אדם סוכרתי צריך לדייק את האימון שלו, זאת כדי למנוע סיכונים. בין היתר צריך לקחת בחשבון את האוכל לפני האימון ולאחריו. אימון כושר לסוכרתי מקדם את הבריאות, משפר ספיגת סוכר ובאופן כללי מועיל ביותר. שילוב תזונה נכונה ופעילות גופנית מפחית כמעט לחלוטין את השימוש באינסולין לחולי סוכרת סוג 2 (כתוצאה מאורח חיים לא בריא) פעילות גופנית בצורה סדירה ומבוקרת תוריד ותעזור לשמירה על ערכי סוכר נאותים.

גם בסוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים) ישנה חשיבות גדולה לפעילות הגופנית, תרומה לנראות, בטחון עצמי ושגרה של אורח חיים בריא עם שליטה עצמית גבוהה.

  • אימון כושר לחולי אסתמה - המחלה לא מגבילה היא רק דורשת תשומת לב. חולי אסתמה צריכים לבצע אימונים תוך שמירה על עומס נכון על הגוף. כמו כן צריך להצטייד במכשירים מתאימים. משאף חייב להיות זמין באופן קבוע. חולי אסתמה המבצעים פעילות גופנית יפיקו ממנה את התועלת בכל הנוגע למניעת מחלות שונות כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת, יתר לחץ דם וכו', בדיוק כמו כל האוכלוסייה הבריאה. התועלת מפעילות גופנית הכוללת שחייה, רכיבה או ריצה מראה שיפור ביכולות הפיזיות הן של ילדים והן של בוגרים.

  • אימון כושר לסובלים מיתר לחץ דם- לחץ הדם שמופעל על כלי הדם הוא גדול מידי ולכן ככל שהלב יהיה יעיל יותר ובעל תנגודת גדולה יותר ירד הסיכון לאוכלוסייה מסוג זה. גם שינויים באורח החיים יעזרו לאוכלוסייה זו, הפחתה במשקל, צריכת אלכוהול, הגדלת נפח הפעילות האירובית, הפחתת צריכת מלח, שמירה על צריכת סידן ומגנזיום, והפסקת עישון. החשיבות הגדולה ביותר לסובלים מיתר לחץ דם הוא הפעילות הגופנית למניעה וטיפול ביתר לחץ דם. נמצא קשר ישיר בין עלייה בגיל לעלייה בלחץ דם ולכן על אחת כמה וכמה שפעילות גופנית תמנע ותעזור במקרה זה.

  • אימון כושר לחולים בטרשת עורקים- פעילות גופנית במקרי מחלות לב כליליות מאריך חיים באופן מובהק, בלימת ההחמרה במחלת לב כלילית. האימון הגופני גם כחלק משיקום לב מוריד את הסיכוי לתמותה (מכל הסיבות) ב 20%. שיקום לב הכולל אימון גופני מוריד את הסיכוי לתמותה מבעיית לב ב 26%. ישנה עדות לירידה ברמות הכולסטרול, טריגליצרידים ולחץ דם סיסטולי. כתוצאה מאימון. וכתגובה ישנו פירוק של קרישי דם, הקטנה של הצטברות קרישי דם, בקרה על לחץ הדם לתחום הרצוי, שיפור פרופיל שומנים, שיפור יכולת כלי הדם להתרחב ושיפור מצב מנטאלי שחשוב מאוד מאוד.

אני אמיר מאיר, מאמן כושר המתמחה באימון אישי בקרב אנשים בעלי מחלות רקע. יש לי הבנה מעמיקה בדבר התועלת של האימון ועל ההתאמה האישית בהתאם למוגבלות האישית ולסיכונים המאפיינים. בהתאם לכך אני מתאים את האימון ומקפיד לשמור על הכללים כדי למנוע מצבי סיכון. ניתן לומר שהמתאמנים מצליחים לשפר את איכות החיים מכל הבחינות, וליהנות מבריאות טובה ומאיזון גם בהתייחס למחלה ממנה הם סובלים. כי אימון כושר לאנשים עם מחלות רקע הוא כלי תועלתי שיכול לשפר את המצב הבריאותי, לאזן, להפחית את הצורך בתרופות ולהוביל את המתאמן לבריאות טובה יותר. כי אימון כושר הוא תרופה נהדרת שלה השפעה מוכחת.

אז גם עם מחלות רקע, אין צורך לוותר על פעילות גופנית! יש אצלי בסטודיו את כל הציוד הנדרש לאימון מקצועי, ללא סיכונים!

רוצים להצטרף אליי? השאירו פרטים או התקשרו!

bottom of page